۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۱۹۳
آیت الله سعیدی:

با تقویت اقتصاد ملی و تلاش مضاعف تحریم را شکست می دهیم| ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب زانو نخواهد زد

امام جمعه قم با بیان این که می توانیم ‌آخرین حربه دشمن را شکست دهیم، تأکید کرد: ملت ایران با هدایت رهبر انقلاب نه تنها در برابر آمریکا زانو نخواهند زد بلکه پای متجاوزان آمریکایی را خواهد شکست.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حضور و سخنرانی فرمانده معظم کل قوا در همایش بسیجیان در ورزشگاه آزادی گفت: مقتدای ما از کربلا، مظلومیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) و مراسم اربعین یاد کردند.

وی افزود: اربعین یک مراسم عظیم دشمن کش و رسوا کننده دشمنان است همانگونه که اهل بیت(ع) با اربعین دشمنان را به چالش کشیدند، ان شاء الله امسال نیز اربعینی پرشکوه خواهیم داشت، از مهمان نوازی مردم، عشایر و دولت عراق تشکر می کنیم و موکب ها باید با حفظ اقتضائات برای خدمت رسانی به مردم آماده شوند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری بسیجیان در دو بخش اظهار داشت: بخش نخست برنامه مربوط به رزمایش هزار گردان بیت المقدس در تعداد زیادی از شهرستان های کشور بود و بخش دوم رزمایش به خدمت رسانی بسیج اختصاص داشت.

وی ادامه داد: بسیجیان در قالب 8 هزار گروه جهادی در سراسر کشور به خدمت رسانی پرداختند، هزار و 973 پروژه و طرح  در بخش عمرانی به همت بسیجیان انجام شد، 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز بخش عمرانی توسط خیران و مردم تأمین شده که نشان می دهد هرگاه به مردم عزیز و ولایی به ویژه جوانان زمینه وفرصت خدمت و مشارکت در هر عرصه ای داده شود ایثارگرانه، فداکارانه و سخاوتمندانه وارد عمل می شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تأکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب بر میدان دادن به جوانان برای حل مشکلات کشور ابراز داشت: بی جهت نیست که رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب درباره مردم و جوانان فرمودند عظمت، اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران و جمهوری اسلامی سه واقعیت انکار ناپذیر است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند جوانان عزیز بدانند که نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستند و باید راه را باز کنند و اگر پیران مجرب، خسته و از کار افتاده نباشند می توانند به راهنمایی جوانان بپردازند، رهبر انقلاب همچنین از نقش تعیین کننده جوانان در چند عرصه مانند جهاد با طاغوت، جهاد با تجزیه طلبان، ارائه خدمات به ملت در قالب جهاد سازندگی و جهاد با تروریسم خائن و مقابله با دشمن در جنگ تحمیلی یاد کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تلاش برای ترمیم خرابی های بعد از جنگ، جهاد فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی در دهه 70 و جهاد علمی و جهاد با تکفیری ها از دیگر عرصه های فعالیت اثرگذار جوانان است، رهبر انقلاب جوانان را صاحب کشور خواندند و از کسانی که این نقش پیشتازی، سازنده و جهادی جوانان را مورد توجه قرار نمی دهند انتقاد کردند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند جوانان راه حل کشور هستند نه این که مشکل باشند، رهبر معظم انقلاب همگان را به شناخت درست و صحیح در پیمودن مسیر پیشرفت و برداشتن موانع در مسیر فراخواندند و فرمودند گام اول درک و احساس وجود و حضور دشمن و تا انسان حضور دشمن را حس نکند سنگر، حقظ و سلاح لازم را تهیه نخواهد کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در اجتماع بسیجیان گفت: رهبر حکیم و دشمن شناس انقلاب فرمودند آن روشنفکر نمای راحت طلب، منافق و ریاکار که اساسا دشمنی آمریکا را انکار می کند و برای دولت و ملت ایران نسخه تسلیم می نویسد اگر عامل آمریکا نباشد، مرد میدان پیشرفت کشور نیست و در اینجا بود که بسیجیان با بصیرت در ورزشگاه آزادی فریاد مرگ بر منافق سر دادند.

وی افزود: رهبری با اشاره به تلاش دشمن در اثرگذاری بر افکار عمومی با استفاده از ابزار رسانه فرمودند اگر این ابزار در دست دشمن باشد خطرناک است و همچون سلاح شیمیایی عمل می کند، ایشان در این زمینه از مسؤولان بخش ارتباطات خواستند که نقش خود را به صورت جدی ایفا کنند.

امام جمعه قم اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند عده ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، دشمن می خواهد ملت ایران را به این جمع بندی برساند که در کشور بن بست وجود دارد و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا وجود ندارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب صریحا اعلام کردند کسانی که در داخل این فکر مطلوب و محبوب دشمن را ترویج می کنند در حال بزگترین خیانت در حق ملت و کشور هستند، پاسخ مردم به این سازشکاران خائن چه خواهد بود؟

آیت الله سعیدی ابراز داشت: ای رهبر عزیز و فرمانده معظم کل قوا ندای ملت و بسیجیان قهرمان و شجاع ملت ایران این است که ملت و بسیجیان ایران با هدایت شما نه تنها در برابر آمریکا زانو نخواهند زد بلکه پای متجاوزان آمریکایی را خواهد شکست.

وی عنوان کرد: ملت ایران درس آموختگان راد مرد مکتب عاشورا هستند که در برابر ستمگر زمان خود ایستاد و شجاعانه فریاد"هیهات مناالذلة" سر داد، رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی جز راه تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد چون بقیه راه ها در برابر او مسدود است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رهبرا ما امت ولایت مدار و متظر حکومت عدل جهانی همچون شما باور داریم که با اقتصاد ملی می توان تحریم را شکست و اگر مسؤولان با همین باور تلاش خود را مضاعف کنند با عنایت الهی آمریکا سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد.

آیت الله سعیدی همچنین با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اضافه کرد: به برکت فرمایشات و رهنمودهای حضرت زین العابدین در کنار پیام آوری حضرت زینب(س) اجازه داده نشد که دشمن واقعه عاشورا را تحریف کند، امام سجاد(ع) به همراه عقیله بنی هاشم و خاندان اهل بیت(ع) به اسارت برده شدند اما این بزرگواران با خطبه و دعا جریان اسلام ناب را به پیش بردند./1323/

ارسال نظرات